این استاندارد بین‌المللی الزامات سیستم مدیریت کیفیت سازمان را در مواقع زیر مشخص می‌نماید:
الف) نیاز به اثبات توانایی در ارائه محصولات و خدمات که الزامات مشتری و الزامات قانونی و مقرراتی دارای کاربرد را به طور دائمی برآورده می‌سازد،
ب) با هدف افزایش رضایت مشتری از طریق کاربرد موثر سیستم، شامل فرآیندهای بهبود سیستم و اطمینان از انطباق آنها با الزامات مشتری و الزامات قانونی و مقرراتی قابل کاربرد.

تمام الزامات این استاندارد بین‌المللی عمومی هستند و برای هر سازمان، صرف‌نظر از نوع یا اندازه‌ی آن، یا محصولات و خدماتی که فراهم می‌کند؛ کاربرد دارد.

تبصره ۱ در این استاندارد بین‌المللی، اصطلاحات ”محصول“ یا ”خدمت“ تنها برای محصول یا خدمات نظر گرفته شده یا مورد نیاز مشتری اطلاق می‌شود.
تبصره ۲ الزامات قانونی و مقرراتی می تواند با عنوان الزامات قانونی بیان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up